بالا بودن فشار مپ
عوامل بالا رفتن فشار مپ
اگر دیاگ زده باشید، گاهی ممکن است که پارامتر فشار مپ خیلی بالا باشد. در این مقاله از ایده پاژ در رابطه با دلایل بالا این موضوع صحبت خواهیم کرد.
میزان استاندارد فشار مپ در خودرو های مختلف تقریبا بین ۲۸۰ تا ۳۸۰ میلی بار است. اگر پارامتر فشار مپ بالاتر باشد(حدود 500) نشان میدهد که سیستم مشکل دارد. در این حالت اولین جایی که باید بررسی کرد، نشتی در سیستم هوا رسانی است. (یعنی بعد از دریچه ی گاز) که می تواند ناشی از:
- واشر دریچه گاز
- واشر سنسور مپ
- محل اتصال منیفولد به سر سیلندر
مورد بعدی که باید آن را چک کرد، ضعیف بودن کمپرس سیلندر است. که میتواند ناشی از موارد زیر باشد:
- ضعیف بودن رینگ
- آب بندی نبودن سوپاپ
- مشکل در واشر سرسیلندر
و مورد آخر که بسیاری افراد به آن توجه نمی کنند، کیپ شدن کاتالیست است. وقتی کاتالیست کیپ می شود دود به خوبی خارج نمی شود و این موضوع در زمان قیچی خود را نشان می دهد. (زمان قیچی زمانی است که هم سوپاپ هوا و هم سوپاپ دود همزمان باز هستند) در این لحظه دود ها به خوبی خارج نشده و به منیفولد هوا پس زده شده و فشار منیفولد را بالاتر می بردند.
چنانچه سوالی در ارتباط با رفع مشکل بالا بودن فشار مپ و عوامل آن داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید