جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • دوره ها
    • دپارتمان تعمیرات خودرو
    • دپارتمان تاسیسات
    • دپارتمان برق و الکترونیک
  • مدرسین
  • آموزش های کاربردی
    • مقالات آموزشی برق و الکترونیک
    • مقالات آموزشی تاسیسات
    • انژکتور
    • برق خودرو
    • ایسیو
    • موتور و گیربکس
    • جلوبندی
  • برنامه کلاس ها
 
  • 05191690695
  • info@idepazh.ir
آموزشگاه فنی و حرفه ای ایده پاژ
  • صفحه نخست
  • دوره ها
    • دپارتمان تعمیرات خودرو
    • دپارتمان تاسیسات
    • دپارتمان برق و الکترونیک
  • مدرسین
  • آموزش های کاربردی
    • مقالات آموزشی برق و الکترونیک
    • مقالات آموزشی تاسیسات
    • انژکتور
    • برق خودرو
    • ایسیو
    • موتور و گیربکس
    • جلوبندی
  • برنامه کلاس ها
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

آموزشگاه فنی و حرفه ای ایده پاژآموزش های کاربردیموتور و گیربکسبالا بودن فشار مپ

بالا بودن فشار مپ

16 مهر 1401
ارسال شده توسط حمیدرضا رمضانی
موتور و گیربکس ، ویدئو
1.24k بازدید
https://idepazh.ir/wp-content/uploads/2022/08/دلابل-بالارفتن-فشار-مپ.mp4

عوامل بالا رفتن فشار مپ

اگر دیاگ زده باشید، گاهی ممکن است که پارامتر فشار مپ خیلی بالا باشد. در این مقاله از ایده پاژ در رابطه با دلایل بالا این موضوع صحبت خواهیم کرد.

میزان استاندارد فشار مپ در خودرو های مختلف تقریبا بین ۲۸۰ تا ۳۸۰ میلی بار است. اگر پارامتر فشار مپ بالاتر باشد(حدود 500) نشان می‌دهد که سیستم مشکل دارد. در این حالت اولین جایی که باید بررسی کرد، نشتی در سیستم هوا رسانی است. (یعنی بعد از دریچه ی گاز) که می تواند ناشی از:

  • واشر دریچه گاز
  • واشر سنسور مپ
  • محل اتصال منیفولد به سر سیلندر

مورد بعدی که باید آن را چک کرد، ضعیف بودن کمپرس سیلندر است. که می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • ضعیف بودن رینگ
  • آب بندی نبودن سوپاپ
  • مشکل در واشر سرسیلندر

و مورد آخر که بسیاری افراد به آن توجه نمی کنند، کیپ شدن کاتالیست است. وقتی کاتالیست کیپ می شود دود به خوبی خارج نمی شود و این موضوع در زمان قیچی خود را نشان می ‌دهد. (زمان قیچی زمانی است که هم سوپاپ هوا و هم سوپاپ دود همزمان باز هستند) در این لحظه دود ها به خوبی خارج نشده و به منیفولد هوا پس زده شده و فشار منیفولد را بالاتر می ‌بردند.

علائم فشار مپ بالا

چنانچه سوالی در ارتباط با رفع مشکل بالا بودن فشار مپ و عوامل آن داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

چهار روش طلائی تست سالم بودن میکروکنترلر

آموزش تنظیم شیر گاز و ماژول پکیج

هوشمندسازی ساختمان چیست؟

هوشمندسازی ساختمان یا BMS چیست؟

دلایل سرد و گرم شدن اب مصرفی

سرد و گرم شدن آب پکیج: 5 دلیل اصلی+راهکار!

تست سالم بودن انژکتور: روش هایی که هر تعمیرکاری باید بداند!

تست قطعات الکترونیکی: فقط با یک تکنیک ساده

19 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • حامد ابراهیمی گفت:
    4 خرداد 1402 در 6:32 ق.ظ

    سلام ماشین من بی ام ،x3 هست مدل ۲۰۰۸مشکل خام سوزی دارد و خودم دیاگ دارم (لانچ) فشار منیفولد هنگام خاموشی ۸۵۰ میلی بار هست و با استارت زدن تغییری نمیکنه .میتونه مشکل داشته باشه ؟و این فشار در زمان استارت تغییر کنه؟

    پاسخ
    • خسروجردی گفت:
      4 خرداد 1402 در 6:45 ق.ظ

      سلام و عرض ادب باید از نزدیک چک شود احتمالا مپ مشکل دارد.

      پاسخ
    • مرتضی گفت:
      17 خرداد 1402 در 4:40 ب.ظ

      باید تغییر کنه حتی هنگام گاز دادن باید کمتر بشه اگه تغییر نمیکنه سنسور یا سوکتش خراب هست

      پاسخ
  • آراد باقری گفت:
    22 تیر 1402 در 11:46 ق.ظ

    سلام خشته نباشید.مپ ماشینم بالاست، ماشین جون نداره مدل ماشینم 83 تیپ 2 است.میشه بگید چیکار کنم

    پاسخ
    • خسروجردی گفت:
      22 تیر 1402 در 11:48 ق.ظ

      سلام و درود ،مقدار پارامتر رو جهت رفع عیب رو بفرستید!

      پاسخ
  • امیر گفت:
    6 مرداد 1402 در 9:28 ق.ظ

    سلام من ۲۰۶ تیپ یک دارم .فشار منیفولد هنگام خاموشی نزدیک ۱۰۰۰ و روشن ۵۰۰ هست ۱۰تا سنسور تست شد روش هرکدوم عدد های متغیر میداد.ولی مثل اینکه ایراد از مپ نیست.هیچ کسی هم نمیتونه از پسش بر بیاد …

    پاسخ
    • حمیدرضا رمضانی گفت:
      14 مرداد 1402 در 7:34 ق.ظ

      تسلیم دوست عزیز باید مدار دسته سیم و ایسیو چک بشه ضمنا باید مدل ایسیو خودروی شما s2000.35 باشه

      پاسخ
    • خسروجردی گفت:
      15 مرداد 1402 در 12:42 ب.ظ

      سلام دوست عزیز باید مدار دسته سیم و ایسیو چک بشه، ضمنا باید مدل ایسیو خودروی شما s2000.35 باشه.

      پاسخ
  • سپهر فرجی گفت:
    18 مرداد 1402 در 12:46 ب.ظ

    سلام فشار منی فولد ۴۰۰ برای خودرو tu5 با کار کرد 110هزار با کاتالیزور خالی چه عیبی میتونه داشته باشه؟

    پاسخ
    • خسروجردی گفت:
      18 مرداد 1402 در 12:50 ب.ظ

      سلام و عرض دوست عزیز فقط کمی مصرف رو بالا میبره و احتمال خروج دود سیاه از اگزوز وجود داره.

      پاسخ
      • جواد گفت:
        19 مرداد 1402 در 8:30 ق.ظ

        با سلام،من یه 206 تیپ 5 ایسیو 745 دارم ماشبن حرکت اول خیلی کم میاره دور موتور سه و نیم به بالا بهتر میشه،مصرف سوخت هم خیلی بیش از حد بالاست،دستگاه دیاگ هم هیچ مشکلی نشون نمیده،فقط پارامترها فشار هوای مپ سنسور بالای 500 و پاشش سوخت هم 5.5 هست،ماشین اصلا شتاب نداره و بعد دور موتور 3 به بالا بهتر میشه،کلیه قطعات خودرو هم یا چک شده و کلا عوض شده و موتور هم کپرس خوبه ولی من بازم سر سیلندر رو باز کردم و سوپاپ ها هم از نو آب بندی شد (تسمه تایم،کاتالیز،منفی فول،مپ سنسور،سوزن انژکتور،پمپ بنزین ووو…..)لطفا راهنمایی کنین

        پاسخ
        • خسروجردی گفت:
          19 مرداد 1402 در 1:34 ب.ظ

          سلام و عرض ادب دوست عزیز لطفا منبع کاتالیزور رو چک کنید.

          پاسخ
          • جواد گفت:
            19 مرداد 1402 در 7:44 ب.ظ

            چک کردیم،حتی کاتالیز رو عوضم کردم

    • Erfan گفت:
      17 شهریور 1402 در 12:39 ب.ظ

      داداش مشکلت برطرف شد منم همین مشکل رو دارم

      پاسخ
  • Erfan گفت:
    18 شهریور 1402 در 12:17 ب.ظ

    با سلام
    فشار ورودی منیفولد قبل از استارت ۱۰۸۰ هست استارت که میکنم ۵۵۰ میاد تمام واشر هایی که گفتین و سنسور مپ کمپرس همه چیزو چک کردم بازم جواب نگرفتم راهنمایی کنید لطفا ؟

    پاسخ
  • مصطفی گفت:
    19 شهریور 1402 در 6:43 ب.ظ

    سلام من 206تیپ2ایسیو j34فشار مپ روی450اس و موتور بد کار میکنه و دود سیاه میده هنگام دود خروجی هم تپ تپ میکنه لطفا راهنمایی کنید ک دهنم سرویس شده

    پاسخ
    • حمیدرضا رمضانی گفت:
      24 شهریور 1402 در 9:30 ق.ظ

      سلام دوست عزیز
      مپ سنسور شامل دو قسمت هست که باید توسط کارشناس تست . یعنی بخش فشار و بخش دما و اینکه آیا مدار منفی و ولتاژ درست و وصل هست

      پاسخ
  • پوریا ساداتی گفت:
    26 شهریور 1402 در 12:38 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر.ماشین من مگان دنده ای هست،خام سوزی و لرزش موتور داره،دیاگ میزنیم فشار مپ بالا و پاشش سوخت بالا هستش،تمامی سنسورها چک شده،کاتالیست تازه تعویض شده،سیم کشی بررسی شده،شمع و وایر، کمپرس هم گرفتیم درست بود.مشکل از چی میتونه باشه واقعا دیگه کلافه شدم.

    پاسخ
    • خسروجردی گفت:
      30 شهریور 1402 در 6:36 ق.ظ

      سلام دوست عزیز آیا مپ و مدار تست شده یا نه؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • انژکتور
  • ایسیو
  • برق خودرو
  • برق و الکترونیک
  • پکیج دیواری
  • تاسیسات
  • جلوبندی
  • عمومی
  • کولر گازی
  • مقالات
  • موتور و گیربکس
  • ویدئو
نوشته‌های تازه
  • چهار روش طلائی تست سالم بودن میکروکنترلر
  • مدرک فنی حرفه ای مناسب استخدام، مهاجرت و شروع کسب و کار
  • آموزش تنظیم شیر گاز و ماژول پکیج
  • هوشمندسازی ساختمان یا BMS چیست؟
  • تعمیرات کولرگازی : شغلی با درآمدهای دور از انتظار
درباره ایده پاژ

در سال 1390 ایده پاژ را تاسیس کرده تا پیچیدگی ورود به بازار کار تخصصی را به یک آموزش ساده و قابل فهم برای شما تبدیل کنیم.

  • مشهد - فلسطین 7 - پلاک 86
  • 05191690695
  • info@idepazh.ir
  • لیست دوره ها
  • درباره ما
  • همکاری با ما
  • پرسشنامه رضایت از دوره
  • ایده پاژ لایف

اطلاع رسانی دوره ها و تخفیف های ویژه

مشاهده ویدئو های آموزشی

کافیه در اینستاگرام idepazh را جستجو کنید!

اینماد
سامانه
logo-samandehi

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت