بالا بودن فشار مپ
۱۴۰۱-۰۷-۱۶
ارسال شده توسط rezamashhadi
3.42k بازدید
عوامل بالا رفتن فشار مپ
اگر دیاگ زده باشید، گاهی ممکن است که پارامتر فشار مپ خیلی بالا باشد. در این مقاله از ایده پاژ در رابطه با دلایل بالا این موضوع صحبت خواهیم کرد.میزان استاندارد فشار مپ در خودرو های مختلف تقریبا بین ۲۸۰ تا ۳۸۰ میلی بار است. اگر پارامتر فشار مپ بالاتر باشد(حدود ۵۰۰) نشان میدهد که سیستم مشکل دارد. در این حالت اولین جایی که باید بررسی کرد، نشتی در سیستم هوا رسانی است. (یعنی بعد از دریچه ی گاز) که می تواند ناشی از:- واشر دریچه گاز
- واشر سنسور مپ
- محل اتصال منیفولد به سر سیلندر
- ضعیف بودن رینگ
- آب بندی نبودن سوپاپ
- مشکل در واشر سرسیلندر
چنانچه سوالی در ارتباط با رفع مشکل بالا بودن فشار مپ و عوامل آن داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
25 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام من هم دقیقا همین مشکلات رو دارم. فشار منیفولد بالا ، مصرف بالا و در دور آرام لرزش موتور. همه چی تست شده یا تعویض شده. آخرین گزینه ای که یک نفر بهم گفت میتونه از اون باشه ضعیف بودن کویل هست که باید عوض کنم. کسانی که مشکلات بالا رو دارند کوئل رو هم چک کنند. البته توی دیاگ ضعیف بودنش رو نشون نمیده با چند تا ترفند میشه ضعیف بودنش رو چک کرد. مثلا موقع باز کردن وایر جرقه زرد نداشت باشه یا پرتاب جرقه اش قابل مشاهده باشه با رنگ آبی و گرنه ضعیف شده.
ممنون از مشارکت شما خانم حیدریان
کویل هم تست شده
فقط میتونم بگم وااااو. چنین خانم هایی آلمان رو آلمان کردن، به امید حضور پر رنگ تر خواهران ایرانیم در صنعت
سلام وقتتون بخیر.ماشین من مگان دنده ای هست،خام سوزی و لرزش موتور داره،دیاگ میزنیم فشار مپ بالا و پاشش سوخت بالا هستش،تمامی سنسورها چک شده،کاتالیست تازه تعویض شده،سیم کشی بررسی شده،شمع و وایر، کمپرس هم گرفتیم درست بود.مشکل از چی میتونه باشه واقعا دیگه کلافه شدم.
سلام دوست عزیز آیا مپ و مدار تست شده یا نه؟
سلام من ۲۰۶تیپ۲ایسیو j34فشار مپ روی۴۵۰اس و موتور بد کار میکنه و دود سیاه میده هنگام دود خروجی هم تپ تپ میکنه لطفا راهنمایی کنید ک دهنم سرویس شده
سلام دوست عزیز
مپ سنسور شامل دو قسمت هست که باید توسط کارشناس تست . یعنی بخش فشار و بخش دما و اینکه آیا مدار منفی و ولتاژ درست و وصل هست
با سلام
فشار ورودی منیفولد قبل از استارت ۱۰۸۰ هست استارت که میکنم ۵۵۰ میاد تمام واشر هایی که گفتین و سنسور مپ کمپرس همه چیزو چک کردم بازم جواب نگرفتم راهنمایی کنید لطفا ؟
سلام فشار منی فولد ۴۰۰ برای خودرو tu5 با کار کرد ۱۱۰هزار با کاتالیزور خالی چه عیبی میتونه داشته باشه؟
سلام و عرض دوست عزیز فقط کمی مصرف رو بالا میبره و احتمال خروج دود سیاه از اگزوز وجود داره.
با سلام،من یه ۲۰۶ تیپ ۵ ایسیو ۷۴۵ دارم ماشبن حرکت اول خیلی کم میاره دور موتور سه و نیم به بالا بهتر میشه،مصرف سوخت هم خیلی بیش از حد بالاست،دستگاه دیاگ هم هیچ مشکلی نشون نمیده،فقط پارامترها فشار هوای مپ سنسور بالای ۵۰۰ و پاشش سوخت هم ۵.۵ هست،ماشین اصلا شتاب نداره و بعد دور موتور ۳ به بالا بهتر میشه،کلیه قطعات خودرو هم یا چک شده و کلا عوض شده و موتور هم کپرس خوبه ولی من بازم سر سیلندر رو باز کردم و سوپاپ ها هم از نو آب بندی شد (تسمه تایم،کاتالیز،منفی فول،مپ سنسور،سوزن انژکتور،پمپ بنزین ووو…..)لطفا راهنمایی کنین
سلام و عرض ادب دوست عزیز لطفا منبع کاتالیزور رو چک کنید.
چک کردیم،حتی کاتالیز رو عوضم کردم
دقیقا منم همین مشکلو دارم
مشکلتون برطرف شد؟
منم همین مشکل دارم
داداش مشکلت برطرف شد منم همین مشکل رو دارم
سلام من ۲۰۶ تیپ یک دارم .فشار منیفولد هنگام خاموشی نزدیک ۱۰۰۰ و روشن ۵۰۰ هست ۱۰تا سنسور تست شد روش هرکدوم عدد های متغیر میداد.ولی مثل اینکه ایراد از مپ نیست.هیچ کسی هم نمیتونه از پسش بر بیاد …
تسلیم دوست عزیز باید مدار دسته سیم و ایسیو چک بشه ضمنا باید مدل ایسیو خودروی شما s2000.35 باشه
سلام دوست عزیز باید مدار دسته سیم و ایسیو چک بشه، ضمنا باید مدل ایسیو خودروی شما s2000.35 باشه.
سلام خشته نباشید.مپ ماشینم بالاست، ماشین جون نداره مدل ماشینم ۸۳ تیپ ۲ است.میشه بگید چیکار کنم
سلام و درود ،مقدار پارامتر رو جهت رفع عیب رو بفرستید!
سلام ماشین من بی ام ،x3 هست مدل ۲۰۰۸مشکل خام سوزی دارد و خودم دیاگ دارم (لانچ) فشار منیفولد هنگام خاموشی ۸۵۰ میلی بار هست و با استارت زدن تغییری نمیکنه .میتونه مشکل داشته باشه ؟و این فشار در زمان استارت تغییر کنه؟
سلام و عرض ادب باید از نزدیک چک شود احتمالا مپ مشکل دارد.
باید تغییر کنه حتی هنگام گاز دادن باید کمتر بشه اگه تغییر نمیکنه سنسور یا سوکتش خراب هست