رفع خطای ولتاژ سیستم تغذیه در ECU زیمنس
یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن خطای ولتاژ سیستم زیمنس در ecu میشود ؛ مشکل سیم کشی پایه ۶۶ تا پایه ۴ رله دوبل است. در ادامه شما را به مطالعه چگونگی رفع خطای ولتاژ سیستم تغذیه در ECU زیمنس در این مقاله از ایده پاژ دعوت می نماییم.
جعبه فیوز، رله دوبل، سیم کشی، کوئل، رله فن کند و ECU از خطاهای ولتاژ سیستم خودرو هستند. در ادامه قصد داریم، به آموزش نحوه سیم کشی در زمانی که باعث به وجود آمدن خطای ولتاژ در سیستم خودرو میشود بپردازیم.
سیم کشی و رفع خطای ولتاژ تغذیه
از پایه ۴ رله دوبل مستقیما به پایه ۶۶ ECU می رود. اگر این سیم مقاومت درونی و یا هر اتفاق بیفتد که باعث شود مقاومت و عمر آن کاهش پیدا کند، برای آن یک عدد رله تقویت 66 نصب می کنیم. از دلایل دیگر احتیاج داشتن به رله تقویت این است که این سیم ها یک انشعاب می خورند و یک پایه به فن و یک پایه به کویل دوبل وصل می شود.به همین علت این رله به تقویت احتیاج دارد.
نصب رله تقویت کویل
در این قسمت قصد داریم، به نصب رله تقویت کویل بپردازیم:
یک رله ۴ پایه داریم و پایه های ایسیو زیمنس شامل: ۳۰،۸۵،۸۷ و ۸۶ مطابق تصویر قرار می گیرند.
پایه ۸۵ رله را به منفی بدنه و پایه ۳۰ را به یک برق مثبت ۱۲ ولت وصل می کنیم. پایه ۶۶ را از رله دوبل خارج و آن را به ۸۶ وصل می کنیم. از پایه ۸۷ به پایه ۶۶ ECU متصل می کنیم.
آموزش دیکد کردن ایسیو زیمنس
در این مقاله از ایده پاژ قصد داریم، در مورد خودروهای ECU زیمنس صحبت کنیم.ایسو های زیمنس بنزینی درصورت دیکد شدن یک تغییر سیم کشی کشی نیازدارند، در غیر این صورت بعد از دیکد سازی خودرو روشن نمی شود. اولین نکته ای که وجود دارد این است که بعد از دیکد کردن ایسیو زیمنس بنزینی باید وایر ۱/۴ را روی ۲/۳ و ۲/۳ را روی ۱/۴ قرار داده و پایه ۶-۶۹ ایسیو رو به هم وصل کنید.
اگر پایه ۶-۶۹ ایسیو را به یکدگر متصل نکنید، رله ۲ نچسبیده و پمپ بنزین کار نخواهد کرد. اگر وایرچینی خودرو را درست نکنید، حکم خودرویی را خواهد داشت که وایرچینی انجام نشده و موتور به شدت بد کار می کند. پس بعد از دیکد سازی ایسیو زیمنس این نکته رو مد نظر داشته باشید.
در ادامه چناچه سوالی در خصوص نحوه دیکدینگ داشتید، در قسمت نظرات با ما در تماس باشید.
26 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام،پراید مدل۸۶ زیمنس،درحالت درجا زمان روشن کردن چراغهای جلو و سایر مصرف کننده ها،موتور و بالاخص فرمان شروع به لرزیدن شدید میکنه،شمع و وایر و تمام سنسورها بررسی شدن،کابل مثبت و منفی تعویض و تقویت شده ولی تاثیری نداشته،سوکتها بازدید و نظافت شدن،ممکن هست کابل منفی ایسیو از ورودی یا خروجی مخصوصا سیمی که به سمت کویل میره ضعیف شده باشه؟؟
سلام ماشین سمند۸۶هست وقتی ماشین یک ساعت کار میکنه خاموش که میکنم دیگه روشن نمیشه تا مادامی که موتور خنک بشه لطفاً راهنمایی کنید
سلام و عرض ادب دوست عزیز دیاگ بزنید و سنسور دمای آب رو تست کنید!
سلام و خسته نباشید چراغ چک پشت آمپر نیست ودیر روشن میشه یااصلا روشن نمیشه وقتی چک روشن شد اگه سویچ باز بشه چک خاموش نمیشه ولی اگرده دقیقه سویچ ببندی و دوباره بازش کنی چراغ چک ندارم میشه راهنمایی بفرمایید
سلام دوست عزیز
خطا چی میزنه؟ حتما دیاگ نصب کنین و اطلاعات کامل برامون ارسال کنین.
خودرو و مدل رو نیز مشخص کنید.
سلام وقتتون بخیر استاد
یه پارس دوگانه کارخانه دارم. مدل ۸۷ .
بعد تعمیر اساسی موتور یه مورد پیش اومده برام که بغضی وقتا پیش میاد .
ماشین و بعضی وقتا که روشن میکنم چراغ گاز روشن. میشه . ماشینو گاز میدم میره رو گاز پامو از رو گاز بر میدارم میاد رو بنزین در هر دو حالت دور موتور از ۳ بالاتر نمیره .
دستگاه میزنیم خطای ولتاژ میده
پاک میکنه درست میشه ماشین ولی دباره یهو این خطا بر میگرده
سلام
در مرحله اول کابل منفی بدنه رو چک کنین و دوم اینکه نوع گاز سوز بودن خودرو چطور هست؟
سلام وقت بخیر پراید مدل ۹۲ دارم زیمنس با ایسیو کنتیننتال.وقتی میخواد دور کند فن به کار بیافته یک ثانیه بعد از دور برداشتن قطع میشه که چراغ چک روشن میشه و رو فن تند میندازه .بردم باتری سازی همه چیو چک کردن میگن همه چی سالمه.البته یکی از اینا گفت که گاها ایسیو برق ضعیف به رله میده و این باعث میشه که دور کند کار نکنه و بندازه رو دور تند برو یه مقاومت k22 بخر بیار به ایسیو یا سیم اضافه کنم حل بشه….ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام دوست عزیز احتمالا مقاومت فن و سوکت اون مشکل داره و باید تعویض بشه . رله های فن نیز باید تست بشه.
سلام.من پراید مدل۸۷ داشتم دقیقا همین ایراد رو داشت،تمام برقی های مشهد رو ماشینم وقت گذاشتن و پیدا نکردن فقط خرج تراشیدن،مهندس خانی توی مشهد با هزینه کم واسه من رفع کردن،پرسیدم چطوری رفع کردید گفتن نرم افزاری رفع شده و قطعه ای تعویض نشده….واقعا رو اعصاب بود دائم دورتند روشن میشد
ممنون از مشارکت شما جناب میرابی
سلام وقت بخیر من سمند ef7 دوگانه سوز بوش مدل ۹۶ دارم حدود یک ماه است که درگیر برق این ماشین هستم که داستان ازترکیدن کوئل شماره یک شروع شد.به تعمیر ایسیو واستارت وسیم کشی ختم شدولی الان استارت میخوره دورموتور به۱۰که میرسه خاموش میشه و گاز هم نمیخوره که دورموتور بالابره وخاموش میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم
سلام دوست عزیز
با توجه به مواردی که فرمودید مکانیک نتوانسته ایراد ماشینتان را رفع کند.
اگر کوئل ترکیده احتمال از مشکل ترانزیستور سیستم خود الکترونیک یا مدار یا کوئل به هر نحوی ممکن است در دسته سیم آن اتصال به وجود آمده باشد.اینکه شما تعمیرات استارت ،دینام ،ایسیو را انجام دادید را ما حد تعمیر ایسیو و..شما را نمیدانیم ،اینکه میفرمایید دور موتور از ده بالاتر نمیرود و به مشکل خورده است احتمالا مشکل از برنامه ای ک در ایسیو ریخته یا طراحی شده یا اگر درایوری تعویض کردن ما از آن اطلاعات کامل نداریم میتوانید ایسیو را باز کرده و از پشت و روی ایسیو عکس برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم و جواب کلی را خدمتتون ارسال کنیم
سلام وقت بخیر
ماشین من سمند ef7 بنزینی هستش ی مدته شتاب ماشین ب شدت کاهش پیدا کرده
تو سر بالایی و حتی کفی مشکل داره
و فقط با گاز دادن صدای موتور زیاد میشه و ماشین کشش لازم رو اصلا نداره
دیاگم ک زدم همیشه دوتا خطا داره
یکی شیر برقی کنیستر و دومین خطا ولتاژ نامناسب میزنه
هرجام میبرم هرکس ی چیزی میگه و نتونستن مشکلو برطرف کنن
ممنون میشم اگه کسی قبلا با این مورد برخورد داشته و تونسته حل کنه ب منم کمک کنه
دیگ کلافه شدم.
سلام دوست دوست عزیز
اگر ماشین گاز میخورد یعنی گاز خور دارد و راه نمیرود باید دیسک و صفحه ماشین حتما بررسی شود .
سلام وقت بخیربرای تعمیر تغذیه سنسور فشار چکاری باید انجام بدیم
سلام و درود
در پاسخ به تعمیر تغذیه سنسور فشار باید بگوییم که سنسور مپ دو حالت دارد که یکی مربوط به فشار و دیگری دماست.اما اگر قسمت تغذیه که برق ۵ ولت دارد به مشکل خورده باشد میتوانیم از برق ۵ ولت دریچه گاز برای آن استفاده کنیم .
سلام استاد من ماشینم سیم کشی خرطوم کولر وسی ان جی و دینام اتصال کرد حالا درستش کردم برق دزدی پیدا کرده و صبح تا شب برق باتری خالی میشه دیاگ هم زدم خطا ولتاژ برق اورد که با دستگاه پاکش کردم ولی بازم برق دزدی داره .چکارش کنم ماشینم سمند زیمنس مدل۹۷هست سپاسگذارم
هنگام روشن کردن خودرو ۲۰۶ در صورتی که چراغ چک روشن نشه امپر پشت خودرو هم قطعا روشن نمیشه چه کار باید کرد ؟
سلام و درود
چراغ چک یکی از عواملی اصلی که حالت آماده به کار(روشن شدن) ایسیو را نمایش میدهد. به گفته متخصص ایسیو فنی حرفه ای ایده پاژ روشن نشدن چراغ چک عوامل متعددی دارد ممکن است که: .۱.برق ورودی ایسیو قطع شده باشد ۲.برق باسوئیچ مشکل دار باشد ۳.مشکل نرم افزاری(باید مجدد ایسیو خام شودو تعریف سوئیج انجام شود یا ایسیو بدون کد و تست شود که بدون کد چه زمانی را برای ما کار میکند.نوع ایسیو نیز حائز اهمیت است که هر کدام مدل خاصی برای بدون کد کردن دارد(s2000، ۷۴۴،۷۴۵،j34.j35) این امر بستگی ب نوع ایسیو نصب شده روی ماشین دارد؛که هر کدام دلایل مخصوص خود را دارند.
سلام
مهندس جان سیم برقی که از ۴رله دوبل میره برای ۶۶ ایسیو از وسط قطع کنیم یا سیم رو زخمی کنیم
سلام پژو ۴۰۵بایفول زیمنس دارم مدل نود هست یه مشکل داره ابتدای گاز شتاپ خوبی نداره کمی دل دل میزنه انگار گیر داره ،سوزنها انژکتور رو شستم فیلتر بنزین عوض کردم ،فکرمون رفت رو فشار بنزین ،فشارشکن عوض کردم ، پمپ فشاربالا انداختم روش فشار بنزین هم تا ۶ بار زیاد شد اما بازم همون مشکل رو داره ولی دور موتور که از ۳۰۰۰ رد میشه زمینو پاره میکنه تا دور ۶۰۰۰ دیگه واقعا راه میره ۱۹۰ تا میره اما لعنتی همون اول گاز کم شتابه و دیر شتاب میگیره ،روی گاز این مشکلو نداره،دور درجا روی بنزین کمی نفس نفس میزنه انگار تنظیم نیست، ریمپ زدم ، مانیفولد و هدرز انداختم با دریچه گاز سولکس زانتیا، بازم همونجوریه ، زیر بار که میره از دور ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ شتاب نداره مخصوصا تو دنده های ۲,۳ خیلی خرابه، اما از ۳۰۰۰ که رد میشه هار میشه
سلام
به نظرم رله دوبل ب ایسیو برق نمیده برعکسه ایسیو منفی میده .بعد این رله برا کویل نصب میشه.یک توضیح میدید لطفا!
ایسیو ، سوزن انژکتور ، پمپ بنزین و منفی کوئل از رله دوبل تغذیه میشن
استاد خدا خیرت بده. حقیقتا این موضوع را کمتر کسی میدونه. پیروز باشید
سلام خیلی ممنون از شما
برای دریافت مقالات آموزشی تعمیرات خودرو بر روی این لینک کلیک کنید