علت خرابی سر پلوس
عیب یابی سرپلوس
یکی از ایراداتی که در خودرو به وجود می آید و اکثرا با آن مواجه می شوند، این است که در هنگام دور زدن با خودرو صدا تق تق به صورت متوالی از چرخ ها به گوش میرسد، که این صدا مربوط به سر پلوس است. پس برای رفع این مشکل در این مقاله از ایده پاژ همراه ما باشید.
گریس کاری پلوس
علل خرابی سرپلوس متفاوت هستند، جدا از اینکه باید برای سر پلوس از جنس باکیفیت استفاده شود، به نحوه گریس کاری سر پلوس نیز باید توجه شود. بعضی افراد هنگامی که قصد دارند سر پلوس را تعویض کنند ابتدا میل پلوس را جا زده، روی محفظه ساچمه ها را گریس میزنند سپس آن را می بندند، اما باید بدانید این کار اشتباه است. در صورتی که گریس باید به گونه ای تزریق شود که کاملاً از بین ساچمه ها بیرون زده و بعد میل پلوس جا زده شود.
یک توصیه!
پیشنهاد می شود در کنار گریس چند قطره روغن به این ساچمه ها زده شود. چرا که گریس مورد استفاده نسوز است و تا دما آن بالا برود و مسیر به ساچمه ها را پیدا کند، زمان زیادی صرف خواهد شد و همین باعث کاهش عمر سرپلوس میشود. پس حتما به این نکته توجه کنید که زمان تعویض سر پلوس، گریس باید داخل محفظه نفوذ کند.
چنانچه سوالی در ارتباط با تعویض سرپلوس و نحوه گریس کاری آن داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید